Per una llengua i un país lliures!

La Intersindical ens manifestarem el 18 de desembre a favor de la llengua catalana a l’educació i a tots els àmbits en el marc de les accions de Som Escola

Quan?

18/12/2021 de 10:45 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Passeig de Sant Joan - València

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La Intersindical som una de les organitzacions que vam formar part del grup promotor de Som Escola, una plataforma que actualment està formada per 54 entitats amb l’objectiu de coordinar totes aquelles persones i organitzacions que es van comprometre el 2014 a actuar en suport d’un model educatiu en català que contribueixi a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen. Des d'aleshores, Som Escola ha organitzat diverses activitats en defensa i promoció de la llengua catalana a l’educació, especialment quan s’ha vist atacada per l'acció dels poders de l’estat espanyol.

Durant tots aquests anys, el paper de La Intersindical ha estat molt actiu. Hem donat suport a totes les activitats i reivindicacions que tenien a veure amb els àmbits d'actuació del sindicat (educació, universitats i els òrgans nacionals). Per a la Intersindical, la defensa i la promoció de la llengua catalana als centres de treball és un eix troncal de cohesió, i ho demostrem treballant, per exemple, en la inclusió de la llengua en la negociació col·lectiva a les empreses i les administracions.

En els darrers mesos, La Intersindical hem estat un dels membres impulsors de la campanya «Tots som referents lingüístics. No t'excusis!» perquè els adults prenguin consciència del paper que tenen com a referents lingüístics davant dels menors. La campanya, que d’aquí a poc començarà a editar i difondre nous materials, va néixer de la necessitat d'estimular l'ús social del català entre els infants i els adolescents a partir de la conscienciació dels adults, i ja compta amb prop de 30.000 adhesions. També som col·laboradors de la campanya «La universitat, en català!», que vol promoure i agilitzar les queixes lingüístiques dels estudiants i defensar els drets laborals del professorat a l'hora  d’utilitzar el català en la docència en l’àmbit universitari. Així mateix, la sectorial d’Educació ha impulsat la «Bústia de queixes lingüístiques», adreçada a la comunitat educativa dels centres d’infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius, i que té l’objectiu de recollir i vehicular queixes lingüístiques i vulneracions de la normativa vigent. També estem difonent una campanya anomenada «En català a la feina i arreu!» dirigida al conjunt dels treballadors.

És per això que, una vegada més, des del sindicat independentista i de classe ens mobilitzarem en el marc de les accions promogudes des de Som Escola el dia 18 de desembre i en futures accions, pròpies i col·lectives, de rebuig a totes les sentències que pretenen obligar a fer que un mínim del 25% de les classes siguin en castellà, i per reclamar al govern que es treballi amb fermesa per avançar en la immersió i l’aplicació de la normativa educativa, així com la consolidació del català a l’educació i a tots els àmbits. És moment de fer política lingüística, de teixir una estratègia i una resposta col·lectiva, d’aplicar les lleis vigents i d’anar cap endavant pel futur de la llengua i del país.

No podem permetre que es trenqui l’acord històric de país que va dur al consens de la immersió lingüística (un consens encara vigent), com tampoc podem permetre que es pretengui trencar la cohesió social per interessos exclusivament polítics i ideològics.

La Intersindical hem estat clars a l’hora de reaccionar i posicionar-nos davant dels atacs a l’educació catalana i davant la necessitat d’actuar a l’ofensiva amb mesures decidides per la llengua. Hem emès diversos comunicats que es poden consultar al web d’educació del sindicat, l’últim de manera conjunta amb altres organitzacions.

Fem una crida a tota la societat a defensar la immersió lingüística i la llengua catalana sortint al carrer a Barcelona el dia 18 a la cruïlla de Passeig de Sant Joan amb Carrer València per manifestar-se amb nosaltres de manera reivindicativa i contundent pel futur del país i del català.

PER UNA LLENGUA I UN PAÍS LLIURES!
ARA I SEMPRE, L’ESCOLA EN CATALÀ!

La Intersindical

Països Catalans