Vés al contingut (premeu Retorn)

La secció de la Intersindical demana la creació d'una Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes a la UPC.

Com a secció Intersindical-UPC hem fet arribar a govern UPC la sol·licitud per crear una Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes. És una proposta treballada des de tota la secció sindical que inclou PAS i PDI.

La resolució de conflictes és actualment en mans de les direccions de departament i d’escola o d’UTG i depenen altament de la bona voluntat i les capacitats resolutives d’aquestes. Sovint es recorre també a la Sindicatura de Greuges que té com atribucions el vetllar pels drets i llibertats de l'estudiantat, del PDI i del PAS, i que també pot actuar com a mediadora en conflictes dins de l'àmbit de la universitat a petició de les parts. Altres vegades, l’únic camí que queda és el de l’estudi de l’obertura d’un expedient informatiu que, en molts casos podria evitar-se amb un procés previ de mediació.

La motivació d'aquesta sol·licitud, rau en la millora de les condicions laborals mitjançant l'opció de poder resoldre de manera interna i preventiva conflictes laborals entre iguals.