La Intersindical mostra el seu suport a les reivindicacions del professorat associat de les universitats catalanes

La Sectorial d’Universitats i Recerca de la Intersindical ens oposem a la Ley Orgánica del Sistema Universitario (LOSU) negociada pels partits i sindicats d’àmbit espanyol, i donem suport a les reivindicacions i mobilitzacions del professorat associat.

Des de fa massa temps, les universitats abusen de la figura de professorat associat, al·legant infrafinançament, fins que actualment el Personal Docent i Investigador (PDI) associat és vora el 50% del professorat de les Universitats catalanes. La LOSU no resol el problema d’aquest col·lectiu, en limita la càrrega docent sense atendre necessitats específiques de determinades disciplines i genera moltes incerteses respecte les retribucions, la carrera horitzontal i els complements de productivitat, i tampoc no reconeix la possible activitat de recerca del col·lectiu. Per això pensem que les reivindicacions laborals del professorat associat ens interpel·len a tot el PDI i tot el PAS i tot l’estudiantat, ja que afecta la docència.

L’aprovació i implementació de la LOSU implicarà canvis importants en tots els col·lectius de la universitat, canvis que afecten els drets i perspectives de desenvolupament dels treballadors i les treballadores. Entrem en un període en el que caldrà emprendre accions per a defensar aquests drets de manera decidida i solidària. Aquest és doncs el tret de sortida d’un seguit accions i mobilitzacions que s’aniran concretant properament.

Secretariat d’Universitats i Recerca de la Intersindical

PDIL