La Intersindical d’Universitats i Recerca ens solidaritzem amb la vaga del 23M i donem suport a la immersió lingüística

La sectorial de les universitats públiques catalanes ens solidaritzem amb la vaga convocada 23 de març, convocada pels companys d’educació de la Intersindical i pel sindicat d’estudiants SEPC a universitats, en resposta a la sentència del 25% de classes en castellà que fa tècnicament inviable la immersió i en defensa d’una educació íntegrament en català a tots els nivells educatius.

Cridem a assistir a la plaça Urquinaona de Barcelona 12:30h en suport a la vaga cap a una normalització de la nostra llengua en l’àmbit universitari a tots els nivells docents, de recerca i de gestió.

Aquest atac judicial és una peça més de l’estratègia orquestrada per part dels estats espanyol i francès contra l’eix vertebrador dels Països Catalans, la llengua pròpia de la nostra nació. Volem un futur on puguem treballar, estudiar i viure plenament en català.

A les universitats veiem com el català està en retrocés en els darrers anys a tots els nivells des dels graus fins als màsters. Cal garantir els dret de poder estudiar qualsevol carrera íntegrament en català. També cal defensar el català en els màsters professionals per assolir la competència multilingüe que propugna l’espai universitari europeu com proposa el document “Un marc sociolingüístic igualitari per la llengua catalana”.

Cal promoure aliances amb universitats del territori occità per a implantar una oferta compartida de graus en occità.

Cal fer complir la llei en les places i contractacions de professorat nou on s’exigeix un nivell correcte de la llengua catalana per exercir la docència.

Per no tornar a caure en una diglòssia en els entorns científico-tècnics, cal que tota la recerca i les seves innovacions terminològiques feta amb recursos públics es divulgui també en català.

La cultura i el coneixement del nostre país passa per una defensa de la nostra llengua a totes les etapes formatives i no podem permetre que la diglòssia sigui el virus que ens porti a un afebliment com a poble.

La universitat abandera la llibertat d’expressió i la societat del coneixement per assolir un desenvolupament científic i la màxima expressivitat de la cultura en la nostra llengua que volem integradora i cohesionadora.

DEFENSEM LA LLENGUA: A LA UNIVERSITAT I ARREU!