La Intersindical-CSC impulsa el “El 12 d’octubre: Jo faig classe!” a les universitats públiques

El sindicat republicà insta al professorat a fer classes virtuals com a mostra de rebuig a la celebració del colonialisme i la repressió de l’estat als pobles

La sectorial d’Universitats i centres de Recerca de la Intersindical-CSC no té res a celebrar el 12 d’octubre, data en què l’estat espanyol celebra el genocidi dels pobles indígenes americans  i exalta una Hispanidad construïda sobre les runes i els cossos del nostre poble. I com cada any emplaça les universitats a que considerin aquest dia com a feiner.

En aquesta línia, per una banda la Intersindical-CSC insta a tot el professorat que el dilluns 12 d’octubre es faci docència a través de les eines virtuals que les diverses universitats ha facilitat enguany com a mesura per dur a terme les classes no presencials fruit de la Covid-19 i d’aquesta manera deixar de celebrar una data que no ens és pròpia i de la qual no ens sentim partícips.  L’objectiu és facilitar centenars de sessions de classes per a que el professorat que ho desitgi pugui treballar i mostrar el seu rebuig a aquesta data.

Per altra banda la Intersindical-CSC està organitzant pel mateix dia 12 diverses xerrades virtuals obertes sobre les múltiples conseqüències del colonialisme en el devenir dels pobles.

Fem una crida a tota la comunitat universitària a mostrar el seu rebuig a la celebració d’una data que legitima el genocidi, l’espoli, la destrucció i ocupació de territoris de múltiples pobles indígenes a totes dues bandes de l’Atlàntic. El colonialisme ha anorreat cultures  i pobles definitivament i continua perdurant com a mecanisme de sotmetiment del nostre poble.

Així mateix denunciem la violència policial, econòmica, política, judicial, mediàtica i cultural que s’exerceix contra el nostre poble i llurs institucions. També en l’àmbit de la comunitat universitària, amb desenes de companyes i companys de l’alumnat que han patit la repressió policial i judicial per expressar la seva opinió o amb casos com les infames acusacions contra els companys i companyes PDI que en unes setmanes seran jutjats per haver participat a la Sindicatura Electoral del Referèndum de l’1 d’octubre