La Intersindical rebutja el projecte de LOSU perquè manté el model “de sempre” de les universitats i no aporta solucions reals a les necessitats de les universitats catalanes

A finals de 2021 la Sectorial d’Universitats i Recerca de la Intersindical ens vam pronunciar sobre l’avantprojecte de ‘Ley Orgánica del Sistema Universitario’ aprovat el dia 31 d’agost pel ‘consejo de Ministros, la famosa “Llei Castells”’. En data d’1 de juliol de 2022, el ‘Gobierno’ ha aprovat el ‘Proyecto de Ley Orgánica del Sistema Universitario’, ara sota la direcció del ministre Subirats.  I, com vam fer llavors, hem analitzat aquesta llei des de dos punts de vista, per una banda des d’una vessant de model d’universitat i per l’altra si aquesta llei és la que voldríem pel al nostre país.

Des de La Intersindical rebutgem la LOSU perquè trobem a faltar una memòria econòmica que permeti el desenvolupament real de la llei, perpetua les desigualtats entre els treballadors i les treballadores, no elimina les desigualtats de gènere de manera contundent, posa un pedaç a la temporalitat però no posa fi a la precarietat, i, no aposta per una millora contínua efectiva.

El nostre posicionament el teniu recollit a l'enllaç adjunt.

Com a sindicat que treballa per assolir la República Catalana independent, feminista, de dret i social, no avalem cap llei que no estigui desenvolupada i refrendada per la ciutadania o col·lectiu a qui afecta. Convidem la comunitat a parlar del model d’universitat que volem per a la República Catalana.
PAS-PDI