COMUNICAT UNITARI DELS SINDICATS DAVANT LA FIGURA DE PROFESSORAT SUBSTITUT

La Intersindical com a un dels sindicats present a la mesa sectorial d'Universitats de PDI laboral, és un dels signants del comunicat unitari dels sindicats davant la figura de professorat substitut.

Reivindiquem que la nova figura de professor substitut tingui el reconeixement de dedicació necessària i una retribució proporcional, mai inferior a la de professor col·laborador.

Aprofitem per informar de la nostra postura a la Mesa d'universitats pel que fa al professorat associat, La Intersindical defensem:

1. l’increment de la dedicació i retribució de TOT el professorat associat com a mínim a tipus III, com ja és el cas en alguna altra universitat catalana;
  2. la regularització de tot el professorat associat (en aplicació de la disposició transitòria segona del conveni col·lectiu sobre la regularització del professorat associat, que mai no s’ha aplicat);
  3. el manteniment dels contractes a 6 h fins a desembre de 2024 mentre no s’apliquin els dos punts anteriors (a menys que hi hagi una causa justificada com  la supressió de l’assignatura per canvi de pla d’estudis, retorn de professorat de baixa o excedència,...).

Pensem que cal un reconeixement als 1486 professores i professors associats de la UPC, col·lectiu que representa un 49% del PDI i, que són actualment del tot indispensables per al funcionament de la nostra universitat!!!

PDIL